Home

Veelgestelde vragen

1. Het per mail ontvangen wachtwoord, de couponcode of de gebruikersnaam werkt niet

Het is belangrijk om een -per mail ontvangen- couponcode, (tijdelijk) wachtwoord en/of gebruikers te knippen en te plakken. Dit voorkomt foutief overnemen, een van de meest voorkomende problemen. Wanneer knippen en plakken geen oplossing biedt, neem dan contact met ons op.

2. Kan ik mijn couponcode nog gebruiken als ik mijn examen heb geannuleerd?

Het is helaas niet mogelijk om de couponcode nogmaals te gebruiken als het examen geannuleerd is. Middels een aanvraag door jouw werkgever via: boekingen@eifd.nl is het mogelijk een nieuwe couponcode te ontvangen.

3. Ik probeer mijn wachtwoord te resetten, maar ontvang geen mailbericht om een nieuw wachtwoord in te stellen

Het mailadres dat je invoert bij de wachtwoord reset, moet overeenkomen met het mailadres dat je hebt gebruikt bij aanmelding. Wanneer dit niet het geval, dan levert het ‘resetten’ niet het gewenste resultaat op. Ben je er niet helemaal zeker van of het ingevoerde mailadres overeenkomt? Neem dan contact met ons op.

4. Kan ik een geboekt examen verplaatsen of annuleren?

Een examen kun je tot een dag voorafgaand aan het examen omboeken naar een andere datum en of tijdstip. Een andere examenlocatie selecteren is bij het ‘omboeken’ niet mogelijk. Een examen annuleren is ook tot een dag voorafgaand aan het examen mogelijk. Wil je een examen kosteloos annuleren, zorg er dan voor dat je uiterlijk 7 dagen voorafgaand aan het examen de annulering doorvoert. Anders zijn de kosten voor het annuleren 50% van de initiele examenprijs. Het omboeken/annuleren is 24/7 mogelijk in jouw online examenaccount.

5. Waarom heb ik mijn diploma/certificaat nog niet ontvangen?

De verwerkingstermijn bedraagt 6 tot 8 weken vanaf het examenmoment. Is deze termijn al verstreken? Controleer dan of het adres in jouw persoonlijk account juist is. Mogelijjk is het diploma/certificaat niet op het juiste adres bezorgd.

6. Kan ik mijn gemaakte examen inzien?

Gezakte kandidaten met een examenuitslag van een 4 of een 5, kunnen de examens inzien op een locatie van DUO. Een verzoek daartoe die je per mail bij DUO in, binnen twee weken na ontvangst van de definitieve uitslag van het examen. Dit kan via het mailadres wft@duo.nl. DUO verstuurt ter bevestiging van de afspraak een bericht aan de kandidaat. Je krijgt tijdens de afspraak op een DUO-locatie 20 minuten de gelegenheid om, onder toezicht, de foutief beantwoorde vragen in te zien.

7. Wat te doen bij dyslexie of een gezichtsbeperking?

In gevallen van dyslexie of een gezichtsbeperking is door het CDFD bepaald dat de directie, na schriftelijk/digitaal verzoek bij inschrijving vergezeld van een verklaring van een ter zake deskundige (niet zijnde uw eigen huisarts), maximaal 30 minuten extra examentijd per examen kan toestaan.